ro en
Centrul de Nutritie SUPERFIT Centrul de Nutritie SUPERFIT

Programari online

Disclaimer: rezultatele obtinute de catre clientii Superfit variaza de la persoana la persoana, in functie de particularitatile individuale.
Marturiile clientilor prezentate pe acest site reprezinta opinii personale.

Cuvinte de la pacienti


Emil C. (atletism)

Testarea cardiometabolica m-a ajutat sa aflu o serie de parametrii importanti ai organismului meu, dintre care cel mai important este VO2max. Pe baza acestei testari am primit un program de antrenament conceput special pentru mine, cu ajutorul caruia mi-am imbunatatit semnificativ timpii la alergare.


Radu Manea (culturism)

Analiza compozitiei corporale este esentiala atunci cand practici un sport cum este culturismul, in care trebuie sa stii foarte exact cata grasime ai. Vizualizarea stratului de grasime m-a ajutat sa fac modificari in antrenament si alimentatie, incat sa pot ajunge in punctul in care imi doream.


Vlad Tincu (fotbal)

Este un lucru foarte bun ca noi sportivii avem acces la laboratoare private pentru testarea performantelor fizice. In ziua de azi nu poti face sport de performanta fara ajutorul specialistilor si a echipamentelor moderne.


Mergi in sectiunea de nutritie Superfit


Google+
STIRI



Ce tip de exerciţiu este mai eficient în lupta cu îmbătrânirea?

Efectele procesului de îmbătrânire a organismului se propagă pană la nivel celular. Deteriorarea celulară este însă și mai severă în cazul mușchilor mai bătrâni, deoarece aceștia nu se regenerează ușor și devin mai slabi pe măsură ce mitocondriile lor (organitele celulare în care se produce energie) se reduc ca număr şi eficienţă. Conform unui studiu […]

» Îmbunătățește cofeina randamentul antrenamentului?
» S24H – 12, 24 şi 48 ore de alergare!
» Conferinta Nationala de Medicina Sportiva 2017
» Vienna City Marathon 2017

« inapoi Sunteti aici :: Servicii » Analiza compozitiei corporale

Analiza compozitiei corporale

1 (pagina) - Analiza_compozitiei__16850.jpgDeterminarea compozitiei corporale este utila pentru aprecierea corecta a starii de nutritie si elaborarea unor indicatii terapeutice adecvate. Incepand de la varsta adulta, procentul de tesut muscular scade si procentul de tesut adipos creste. Chiar indivizii care au o greutate normala (dupa IMC) si o mentin asa, cu timpul vor pierde din tesutul muscular si vor adauga tesut adipos, in special datorita stilului de viata sedentar si exceselor alimentare.

Analiza compozitiei corporale permite monitorizarea efectelor exercitiilor fizice si/sau dietei asupra masei active si tesutului adipos. Persoanele care scad in greutate printr-un regim alimentar restrictiv pierd la fel de multa, sau chiar mai multa, masa activa decat grasime. Alteori, desi se asociaza dieta si exercitiul fizic, greutatea corporala nu se modifica imediat, insa se constata modificari ale compozitiei corporale - in sensul scaderii tesutului adipos si cresterii masei active. Beneficiul adus de exercitiul fizic asociat dietei pentru scaderea in greutate este reprezentat de mentinerea masei active si scaderea tesutului adipos. Scaderea corecta in greutate trebuie facuta prin asocierea exercitiului fizic cu o dieta corespunzatoare (in nici un caz prin infometare), si sub controlul periodic al compozitiei corporale (procentul de tesut adipos).

MASA DE GRASIME SI MASA MUSCULARA

Conform modelului cu doua componente, corpul uman este compus din masa grasa si masa non-grasa. Masa grasa este alcatuita din grasimile esentiale (din maduva oaselor, inima, plamani, ficat, splina, rinichi, sistemul nervos central) si grasimile de depozit (acumulate in tesutul adipos, localizat in jurul organelor si subcutanat).


Raportul dintre tesutul adipos subcutanat si grasimea interna nu este acelasi pentru toti indivizii si poate varia de-a lungul vietii. Masa slaba reprezinta greutatea muschilor, oaselor, ligamentelor, tendoanelor, organelor interne, dintilor. Din aceasta masa slaba (masa activa), componenta care inregistreaza cele mai mari variatii este tesutul muscular (masa musculara). Masa activa este cea care realizeaza efortul, iar tesutul adipos in exces are efecte negative asupra sanatatii.


Un anumit procent de tesut adipos este absolut necesar pentru mentinerea sanatatii. Lipidele esentiale sunt indispensabile pentru buna functionare a organismului, iar femeile au un procent mai mare de lipide esentiale decat barbatii.


Cantitatea tesutului adipos din organism e data de numarul si dimensiunile celulelor adipoase. Cresterea tesutului adipos se poate face fie pe seama cresterii numarului de adipocite (crestere hiperplastica), fie pe seama cresterii dimensiunilor celulelor adipoase, prin acumulare de lipide intracelular (crestere hipertrofica). Cresterea hiperplastica este caracteristica copilariei, perioadei prepubertare si pubertare, iar celulele adipoase odata formate persista de-a lungul vietii. Cresterea numarului de adipocite in copilarie are consecinte negative pe termen lung.


Valorile normale ale procentului de grasime:


Barbati: 12-18 % (10-25 %)

Femei: 16-25% (18-30 %)

GRASIMEA VISCERALA

Grasimea viscerala este acea grasime care se afla in interiorul cavitatii abdominale si inconjoara organele vitale din zona trunchiului (abdomenului). Cercetarile au demonstrat ca chiar daca greutatea si grasimea viscerala raman constante, pe masura ce imbatraniti se modifica modul de distribuire a grasimii, dispunandu-se mai ales in zona trunchiului. In cazul femeilor, acest proces apare in special dupa menopauza. Mentinerea unor valori normale ale grasimii viscerale va va feri de anumite boli cum sunt cele cardiace, hipertensiunea arteriala si diabetul de tip 2.

Rating 1 - 12: Aveti o valoare normala a grasimii viscerale. Continuati monitorizarea acestui nivel pentru a va asigura ca va mentineti in marja care indica starea de sanatate.

Rating 13 - 59: Aveti grasime viscerala in exces. Luati in considerare efectuarea de schimbari ale modului dvs. de viata de genul dietei si exercitiilor fizice.

PROCENTUL DE APA

Procentajul de apa reprezinta cantitatea totala de lichide din corpul unei persoane exprimata ca procent din greutatea totala. Apa joaca un rol vital in multe din procesele din organism si se regaseste in fiecare celula, tesut sau organ. Mentinerea procentului optim de apa va asigura functionarea eficienta a corpului si reduce riscul dezvoltarii problemelor de sanatate.


Nivelul de apa fluctueaza in mod natural in timpul zilei si al noptii. Corpul dvs. tinde sa se deshidrateze dupa un somn prelungit. De asemenea, exista diferente in modul de distribuire a lichidelor in corp in timpul zilei si in timpul noptii. Consumul de mese copioase, de alcool, menstruatia, boala, exercitiile fizice si imbaierea pot determina variatii ale nivelului de hidratare. Rezultatul privind procentul de apa ar trebui sa constituie un ghid si sa fie urmarit pe termen lung.


Consumul unei cantitati foarte mari de apa nu va determina schimbarea instantanee a nivelului de hidratare. De fapt, va creste greutatea totala. De aceea, se recomanda monitorizarea tuturor parametrilor de-a lungul timpului pentru a sesiza la timp orice schimbare. Fiecare individ are o masa hidrica fluctuanta, dar exista anumite marje care indica starea de sanatate:


Femei: 45-60%

Barbati: 50-65%


Nota: Cantitatea totala de apa tinde sa scada pe masura ce creste masa de grasime. O persoana care are un procent ridicat de grasime va avea un procent de apa sub valorile normale. Pe masura ce se pierde din grasimea corporala, ar trebui sa se revina la normal cu procentajul de apa.



Doctor.info.ro
Slabire.info.ro
Maraton.info.ro
Nutritie Sportiva Produse naturiste si suplimente Sala Bucuresti
Arca Life
Berry_Fitness_Spa
Nutrivita