ro en
Centrul de Nutritie SUPERFIT Centrul de Nutritie SUPERFIT

Programari online

Disclaimer: rezultatele obtinute de catre clientii Superfit variaza de la persoana la persoana, in functie de particularitatile individuale.
Marturiile clientilor prezentate pe acest site reprezinta opinii personale.

Cuvinte de la pacienti


Pascu Alex (ciclism)

Atunci cand ajungi sa iti cunosti organismul, poti sa ii ceri mai mult, fara sa risti sa te supraantrenezi. Analizele fiziologice sunt esentiale in pregatirea unui sportiv de performanta.


Emil C. (atletism)

Testarea cardiometabolica m-a ajutat sa aflu o serie de parametrii importanti ai organismului meu, dintre care cel mai important este VO2max. Pe baza acestei testari am primit un program de antrenament conceput special pentru mine, cu ajutorul caruia mi-am imbunatatit semnificativ timpii la alergare.


Vlad Tincu (fotbal)

Este un lucru foarte bun ca noi sportivii avem acces la laboratoare private pentru testarea performantelor fizice. In ziua de azi nu poti face sport de performanta fara ajutorul specialistilor si a echipamentelor moderne.


Mergi in sectiunea de nutritie Superfit


Google+
STIRI



Ce tip de exerciţiu este mai eficient în lupta cu îmbătrânirea?

Efectele procesului de îmbătrânire a organismului se propagă pană la nivel celular. Deteriorarea celulară este însă și mai severă în cazul mușchilor mai bătrâni, deoarece aceștia nu se regenerează ușor și devin mai slabi pe măsură ce mitocondriile lor (organitele celulare în care se produce energie) se reduc ca număr şi eficienţă. Conform unui studiu […]

» Îmbunătățește cofeina randamentul antrenamentului?
» S24H – 12, 24 şi 48 ore de alergare!
» Conferinta Nationala de Medicina Sportiva 2017
» Vienna City Marathon 2017

« inapoi Sunteti aici :: Servicii » Ce este VO2max

Ce este VO2max

VO2max - cel mai important test pentru sportivi

1 (pagina) - Ce_este_VO2max_55092.jpgS-a observat că rata consumului de oxigen este într-o relație de directă proporționalitate cu viteza alergării. Un sportiv care aleargă cu 15 km/h are o rată a consumului de oxigen de 50 ml/kgcorp/min, în timp ce la o viteză de 17,5 km/h consumul devine 60 ml/kgcorp/min, iar dacă reușește să atingă 20 km/h, rata consumului de oxigen va fi 70 ml/kgcorp/min.

Așa cum e de așteptat, există o limită superioară a transportului și utilizării oxigenului. Rata maximă a consumului de oxigen este cunoscută în fiziologia sportivă drept capacitatea aerobă maximală sau VO2max. Valorile VO2max sunt foarte diferite de la un individ la altul. Astfel o persoană cu o suferință pulmonară gravă poate să aibă un VO2max de doar 13 ml/kgcorp/min, iar un pacient după un infarct de miocard poate avea o valoare de 22, datorită scăderii forței musculare cardiace, care atrage după sine reducerea capacității de a pompa sângele oxigenat către musculatura scheletică. Spre deosebire de persoanele bolnave, un adult sănătos poate înregistra valori de 35-45 ml/kgcorp/min, iar sportivii pot atinge chiar și valori de 60-65 sau în cazuri excepționale 75-85 ml/kgcorp/min.

VO2max, indicator al performanței

Performanțele sportivilor, în special ale alergătorilor de anduranță se îmbunătățesc atunci când VO2max crește. 

Spre exemplu, un sportiv care se antrenează inteligent și își crește valoarea VO2max de la 50 la 60 ml/kgcorp/min într-un interval de câteva luni, va ajunge să coboare de la 22 minute pe 5 km la aproximativ 18 minute, ceea ce reprezintă un progres considerabil. 

Cercetările arată că în general VO2max este un bun predictor al capacității de performanță în sporturile de anduranță, atunci când se compară sportivi diverși – de exemplu, cei care termină printre primii la o cursă de 10 km vor avea valori semnificativ mai mari ale capacității aerobe maximale față de cei care termină printre ultimii. Totuși, atunci când vorbim de sportivi de elită, lucrurile devin mai complicate: un sportiv care își îmbunătățește valoarea VO2max de la 60 la 65 poate să obțină o creștere a performanțelor cu 10%, însă un alergător cu o valoare a VO2max de 66 ml/kgcorp/min nu este în mod automat cu 10% mai bun decât un sportiv cu VO2max 60. Asta pentru că performanțele în sporturile de anduranță sunt determinate de o multitudine de factori fiziologici și biomecanici.

Cum îți îmbunătățești VO2max?

Mulți sportivi cred că își pot ameliora VO2max prin intermediul antrenamentelor lungi, de intensitate medie, însă studiile arată că valorile VO2max cresc cu ajutorul antrenamentelor intense și scurte. În ciuda faptului că în mod tradițional antrenamentele efectuate la intensitate medie sunt considerate a se desfășura în regim aerob, în timp ce antrenamentele de mare intensitate sunt în regim anaerob și astfel nu au un impact semnificativ asupra capacității aerobe maximale, cercetările au infirmat aceste idei. 

Așadar, dacă îți dorești să îți îmbunătățești performanțele pe distanțe lungi (semimaraton sau maraton), introdu în programul tău ședințe de antrenament cu intensitate crescută.


Vino la Centrul de nutritie Superfit pentru a afla ce VO2max ai (plus o multime de alti parametrii)!



Doctor.info.ro
Slabire.info.ro
Maraton.info.ro
Nutritie Sportiva Produse naturiste si suplimente Sala Bucuresti
Arca Life
Berry_Fitness_Spa
Nutrivita