ro en
Centrul de Nutritie SUPERFIT Centrul de Nutritie SUPERFIT

Programari online

Disclaimer: rezultatele obtinute de catre clientii Superfit variaza de la persoana la persoana, in functie de particularitatile individuale.
Marturiile clientilor prezentate pe acest site reprezinta opinii personale.

Cuvinte de la pacienti


Radu Manea (culturism)

Analiza compozitiei corporale este esentiala atunci cand practici un sport cum este culturismul, in care trebuie sa stii foarte exact cata grasime ai. Vizualizarea stratului de grasime m-a ajutat sa fac modificari in antrenament si alimentatie, incat sa pot ajunge in punctul in care imi doream.


Emil C. (atletism)

Testarea cardiometabolica m-a ajutat sa aflu o serie de parametrii importanti ai organismului meu, dintre care cel mai important este VO2max. Pe baza acestei testari am primit un program de antrenament conceput special pentru mine, cu ajutorul caruia mi-am imbunatatit semnificativ timpii la alergare.


Aurelia T. (atletism)

Am fost foarte incantata sa descopar ca exista si in Romania posibilitatea de a face o analiza complexa a mersului si alergarii. Ma accidentam destul de frecvent si nu stiam de se intampla acest lucru. Aceasta analiza mi-a aratat faptul ca nu foloseam pantofii de alergare adecvati.


Mergi in sectiunea de nutritie Superfit


Google+
STIRI




« inapoi Sunteti aici :: Servicii » Ce este VO2max

Ce este VO2max

VO2max - cel mai important test pentru sportivi

1 (pagina) - Ce_este_VO2max_55092.jpgS-a observat cÄ rata consumului de oxigen este într-o relaÈie de directÄ proporÈionalitate cu viteza alergÄrii. Un sportiv care aleargÄ cu 15 km/h are o ratÄ a consumului de oxigen de 50 ml/kgcorp/min, în timp ce la o vitezÄ de 17,5 km/h consumul devine 60 ml/kgcorp/min, iar dacÄ reuÈeÈte sÄ atingÄ 20 km/h, rata consumului de oxigen va fi 70 ml/kgcorp/min.

AÈa cum e de aÈteptat, existÄ o limitÄ superioarÄ a transportului Èi utilizÄrii oxigenului. Rata maximÄ a consumului de oxigen este cunoscutÄ Ã®n fiziologia sportivÄ drept capacitatea aerobÄ maximalÄ sau VO2max. Valorile VO2max sunt foarte diferite de la un individ la altul. Astfel o persoanÄ cu o suferinÈÄ pulmonarÄ gravÄ poate sÄ aibÄ un VO2max de doar 13 ml/kgcorp/min, iar un pacient dupÄ un infarct de miocard poate avea o valoare de 22, datoritÄ scÄderii forÈei musculare cardiace, care atrage dupÄ sine reducerea capacitÄÈii de a pompa sângele oxigenat cÄtre musculatura scheleticÄ. Spre deosebire de persoanele bolnave, un adult sÄnÄtos poate înregistra valori de 35-45 ml/kgcorp/min, iar sportivii pot atinge chiar Èi valori de 60-65 sau în cazuri excepÈionale 75-85 ml/kgcorp/min.

VO2max, indicator al performanÈei

PerformanÈele sportivilor, în special ale alergÄtorilor de anduranÈÄ se îmbunÄtÄÈesc atunci când VO2max creÈte. 

Spre exemplu, un sportiv care se antreneazÄ inteligent Èi îÈi creÈte valoarea VO2max de la 50 la 60 ml/kgcorp/min într-un interval de câteva luni, va ajunge sÄ coboare de la 22 minute pe 5 km la aproximativ 18 minute, ceea ce reprezintÄ un progres considerabil. 

CercetÄrile aratÄ cÄ Ã®n general VO2max este un bun predictor al capacitÄÈii de performanÈÄ Ã®n sporturile de anduranÈÄ, atunci când se comparÄ sportivi diverÈi â de exemplu, cei care terminÄ printre primii la o cursÄ de 10 km vor avea valori semnificativ mai mari ale capacitÄÈii aerobe maximale faÈÄ de cei care terminÄ printre ultimii. TotuÈi, atunci când vorbim de sportivi de elitÄ, lucrurile devin mai complicate: un sportiv care îÈi îmbunÄtÄÈeÈte valoarea VO2max de la 60 la 65 poate sÄ obÈinÄ o creÈtere a performanÈelor cu 10%, însÄ un alergÄtor cu o valoare a VO2max de 66 ml/kgcorp/min nu este în mod automat cu 10% mai bun decât un sportiv cu VO2max 60. Asta pentru cÄ performanÈele în sporturile de anduranÈÄ sunt determinate de o multitudine de factori fiziologici Èi biomecanici.

Cum îÈi îmbunÄtÄÈeÈti VO2max?

MulÈi sportivi cred cÄ Ã®Èi pot ameliora VO2max prin intermediul antrenamentelor lungi, de intensitate medie, însÄ studiile aratÄ cÄ valorile VO2max cresc cu ajutorul antrenamentelor intense Èi scurte. Ãn ciuda faptului cÄ Ã®n mod tradiÈional antrenamentele efectuate la intensitate medie sunt considerate a se desfÄÈura în regim aerob, în timp ce antrenamentele de mare intensitate sunt în regim anaerob Èi astfel nu au un impact semnificativ asupra capacitÄÈii aerobe maximale, cercetÄrile au infirmat aceste idei. 

AÈadar, dacÄ Ã®Èi doreÈti sÄ Ã®Èi îmbunÄtÄÈeÈti performanÈele pe distanÈe lungi (semimaraton sau maraton), introdu în programul tÄu ÈedinÈe de antrenament cu intensitate crescutÄ.


Vino la Centrul de nutritie Superfit pentru a afla ce VO2max ai (plus o multime de alti parametrii)!



Doctor.info.ro
Slabire.info.ro
Maraton.info.ro
Nutritie Sportiva Produse naturiste si suplimente Sala Bucuresti
Arca Life
Berry_Fitness_Spa
Nutrivita